3/24/10

result spm.





tanggal 13 februari aku memulakan kerjaya sebagai seorang pelajar SM Teknik JB.. memula memang rasa agak boring sbb takde kawan.. kene cari kawan baru lar.. kelas aku pulak majoriti nye
pempuan.. aiyark.. tapi ok lah sebab aku ni jenis yang senang sesuaikan diri dengan tempat baru..

so tinggalah kenangan lama kat smk dato' usman awang.. sekolah yang berjaya melahirkan pelajar cemerlang seperti aku.. ahaks.. btw aku nak citer sikit pengalaman belajar subjek2 spm ni di teknik jbsampai dapat keputusan seperti di atas.. saje nak flashback.. sbb xde keje.. haha

BM
subjek yang kenkadang dibenci.. sebab ingat dah buat yang terbaik, tapi susa gile nak dapat A1..
gurunye cik izahalija.. serius orangnye, agak sporting ar.. baru kahwin taun lepas..

BI
subjek ni bagi aku senang nak score.. janji kena banyak pembacaan english.. yang bestnya sejak exam
1/2 tahun form 5 sampaila spm, aku wat esei pasal benda yang same je.. ahaha.. tebaek!

P. ISLAM
antara subjek favret aku.. banyak pakai logik akal.. tapi tajwid aku memang hancur.. tu la, memaen lagi
mase skola agame.. ahaha

SEJARAH
subjek favret aku jugak.. tapi bab esei tu payah sket arr nak hafal.. pakatan murni mase spm langsung tak
bace.. memang bersyukur laa dapat A-..ingat dapat B..

MATHEMATICS
subjek yang jahat.. sebab subjek ni senang, tapi silap sikit memang bleh hanco result..

ADD MATH
subjek 'kegemaran' aku.. memang kurasa subjek yang paling mencabar pernah aku blaja.. aku ni pun bukan
otak math, lembab sket arr kire2 nih.. memang studi gile2 arr kat asrama sbelum exam nih.. pukul3 pagi pun
masih sempat lagi nak hafal formula trigo bersama shahril.. aku ngan dia ni memang terok ar addmath..
berkat tunjuk ajar Kecik KL dan Kapten serta Molot di aspura, berjaya gak aku dapat B untuk spm.. padahal
trial fail.. syukur..

SAINS PERTANIAN
waa.. subjek 'love and hate'.. kenkadang suka.. banyak hafal je.. form 4/5 tak pernah dapat A..
terima kasih Pn Lee Li Peng!

FIZIK
emm.. subjek ni bagi aku tak lah susah sangat, cume kne paham konsep je.. yelah, aku blaja maen2, camne
nak paham kan.. anyway Pn Tan Lee ting yang banyak tolong aku.. terima kasih la..

KIMIA
mase form 4 subjek yang paling aku benci selain add math.. tapi bile masuk form 5, da paham cket2, timbul
la perasaan suka.. haha.. best woo kimia.. cuma aku tak prepare je, kalau tak mesti bleh score..

BIOLOGY
subjek faveret aku..sebab subjek ni blaja tentang hidupan di bumi ni.. seronok ah konklusinye...

jadi nilah sedikit sebanyak subjek yang aku pelajari kat teknik jb.. memang aku hargai kehidupan aku kat skola
nih.. banyak erti hidup yang telah aku lalui..


No comments: